Wednesday, December 26, 2012

uNisza Banjir di Minggu Study

Assalamualaikum w.b.t. ...

Apa kabar korang sumer ?? ^^ Cik Wana tanyer kaba sebaaabb..sekarangkan musim banjir..n kesihatan pun mungkin merundum an an an ? hopefully..korang in pinky in health la yer...and to anybody yang kesihatannya kurang memuaskan tu..yang slesema, demam n sewaktu dengannya..Don't forget makan ubat yer..untuk bg kejutan sket dekat antibody yang lemah tu...or korang buleh ambik vit C...Cik Wana sejak amalkan pemakanan Vit C ni...alhamdulillah...demam xmau dtg dekat...dia takut kowt! ehehe...tapi itu semua dengan biiznillah...right ?? betul laa...!

Banjir di minggu stdy Week!! ohhhh...yaw! amatlah menduga para student(s) seperti Cik Wana nim....bila hari dah hujan,dari pagi sampai ke petang dari hari ke sehari..OMG! maka cuaca pun agak sejuk...dan dah bila cuaca dah sejuk korang faham2 la kan...maka di dalam kain selimut la tempat bertapa!! hahhaa..maka itu haruslahh.....betol x ? korang ngaku je la...kan kan..korang pun mcm ni kan ?kan ?eleh..nak cover la tu..ala..xpyh cover2...dah mmg mcm tu pun.weeeeeeeeee~~ 

A few days ago..uNisza di landa banjir!!...banjir sgt ker ?? BUT...Cik Wana rasa bukan banjir pown..nampak gaya la...!air jadi melimpah ruah tu..mungkin disebabkan sistem perparitan yang agak jatuh la lowclass gamaknyer...sebab apa ? bila hujan berenti..air cepat je surut..nampak sgt la kan..hurmm...aku pulak yang tinggal nun jauh terkebelakang..( erkkk..betul ke ayat aku ni ?? ahh..hentam je la..) dekat dengan hutan2 bagai..huh..bila air dah melimpah ruah..maka tempat aku la yang jd tumpuan para air (rosak bahasa!hahaa)..nak kuar pegi mana2 pun kena harungi air yang berliku2...(apa ni ?? kuat plk aku mengarut..).Ok...fine! bila perut lapar dan meminta tolong untuk di ec...cik Wana pun terpaksa la harungi air yang agak hitam..ahhhh..dlm pikiran mcm2 pk...dalam air ni apa yang xde...semua ada..cacing.siput..dan yang paling aku paling takut sekali..takut terpijak ularrr!! xmao xmao..ya Allah..jauhkan aku dari semua yang berbisa...nak masuk dalam air tu mesti mengucap 2 kalimah syahadah dulu..mane tahu..masuk2..terus mati..kan kan..takut jugak..sebagai laangkah berjaga2..sebab ada dah mangsa 2 student di patuk ular..takut weyhhh!!! masa berada di dalam air..Cik Wana dah xhiraukan orang skeliling daa..mata tertumpu dalam air..mana tahu kan jumpa sesuatu yang xdiingini..mulut plk terkumat kamit..bukan menyanyi weyhh...baca doa..baca zikir..mcm2..semoga dijauhi dri musibah dan gangguan makhluk ganas dalam air ter..

Masa mula2 nak turun dalam air banjir tu..tgk orang...aikkk...air xde la dalam sgt atas lutut sket je...boleh la..aku try harungi nak mencari sesuap nasi kan kan...okey..aku terus masuk..waaa..air yang tersgt sejuk..di campur angin dan ribut yang kuat..da la sorang2..berani kan?? aku tgk orang lain sume ade teman..aku je..xde..ade teman..tapi jauh...kalu jumpa pun..dekat cafe je la..diorang di utara  aku dekat selatan.hurmm..terpksa la jugak walaupun sorang2...THEN...aku terus je..OMG! tadi aku tgk  semua orang air ats lutut jer..nape aku dekat paha..hahaha..jantung mula berdebar dek rasa takut...tolong tolong tolong...rupanya2 aku xde la tinggi pon..perasan tinggi je kot before ni..hahahahaha..jeng krengg...cepat2 aku jalan..alhamdulillah..telah melepasi halangan dan rintangan..huh..lega!haha..lepas tu aku gelak je sorang2..lucu pun ada gak..haiyaaa...tuh la pengalaman paling menakutkan pd cuti stdy week nim.kui3..lepas tu..aku dah xturun da..bila air mula surut..bru aku turun balik..yey!kali ni..air takat betis je..yey!dah jd tinggi balik da..horeeeyyy!hahahaha..

ok..aku nak tempekkan sedikit gambr buat kenang kenangan banjir untuk sem ni..layannnnn~~


gmbar banjir depan foyer asrama Unisza..USTAZ AKILA..siap berbaju askar lg tu...dengan kayak kaler pink...nak berperang ke mana la gamaknyer...hahaha..geli hati tgk lagak ustaz hari tu..hehehe.


And..on today...Alhamdulillah....cuaca xde la seburuk a few days ago...nampak mcm nak membaikpulih dah tuh...air pun da kering..but still lg ada...kira dah nmpak jalan da la..ok la..Cik Wana pon dah xtakut lg dah nak kluar sorang2..huh..Xtau la kot2 lepas ni..nk bnjir lg..heheh...orang kata..3kali bnjir baru cukup kota dalam setahun...kan kan...

Last..untuk entry kali ni...cik Wana harap..final exam...blh berjalan dengan lncar...dan tunggu cik Wana sampai kampung dulu..kalu nak banjir lg..banjir la...hahahahaa...Wsalam. ^^.