Friday, November 12, 2010

♥ SaHabAT & kaWan ♥

ENTRY kali ni adalah mengenai SAHABAT & KAWAN.Ada seorang kawan aku meminta pendapat aku mengenai ‘kawan sejati vs kawan palsu’.. Tapi aku lebih suka menggunakan title seperti di atas.. Aku mempunyai pendapat sendiri mengenai maksud ‘teman’ ini.. Ini adalah mengikut definisi aku sendiri.. So.. Aku punya suka la kan apa aku nak tulis kan.. Haha..
Aku memandang sahabat lebih tinggi daripada kawan.. Semua orang aku anggap kawan aku.. Tapi bukan semua menjadi sahabat aku.. Situasi mudah aku beri untuk sahabat adalah “barang kau aku punya dan barang aku kau punya”.. Berlainan pulak dengan kawan yang mana “barang kau kau punya dan barang aku, aku yangpunya”Haha..Semakinpelik..                                                                                                                                                             
12hari lagi genap 21tahun aku bernafas kat dunia nie.. Bermacam2 ragam kawan aku jumpe.. Bermacam lokasi aku singgah.. Dan di semua tempat aku ada kawan.. ye ker??hehehheh,xkisah la kan...Hanya beberapa org je diantara mrk yg menjadi sahabat aku.. Kebanyakan mereka hanya sekadar teman sekelas, teman berbual dirumah@asrama, teman bergembira dan sebagainya.. Tapi kenapa aku masih tak anggap dorang sebagai sahabat aku? susah woooo...!!!! Alangkah best kalu...sume jd sahabat aku....hheheh .
Apabila kita berada dalam susah @ senang, mereka selalu ada untuk kita..hermm..itu baru layak dipanggil sahabat.. Susah bersama dan senang bersama.. Berlainan pulak ngan kawan yang hanya tau senang sahaja bersama2.. Aku berani cakap dalam dunia nie sekerat dua jer yang boleh bersusah senang dengan orang lain..ada sape2 bersetuju dgn aku ???? ya3...terserah anda mau stuju atau nggak...alamak terkluar bhasa indo la plk !!!hahahhaa...( bnyak sgt tgk citer indonesia )hehhee.
Sahabat bagi aku bukan la hanya dialog “kau la sahabat aku dunia akhirat”.. Nilailah sendiri dan hargainya walau si ‘sahabat’ tidak mengerti.. Mencari biji cili di celahan gigi lebih senang dari mencari sahabat.. Sebaik2 sahabat tidak bermakna kita tak perlukan kawan.. Penulisan aku di atas bukanlah bermakna aku memandang keji pada yang bertitle kawan.. Keseimbangan jiwa itu perlu untuk pengurusan hidup yang bermakna..sekian..hehhe .

No comments: